V 1. pololetí školního roku 2015 -září-leden- pohybové hrátky neprobíhají

Pohybové hrátky

  • Pohybové hrátky pro rodiče s dětmi od 6 ti týdnů do 3 let

    Společně cvičíme, tvoříme, zpíváme, hrajeme si, objevujeme, masírujeme, sdílíme a radujeme se s dětmi. Naučíte se také nová říkadla, písně a hry. Je to čas jen pro Vás a Vaše dítě.

    „Nejvíc vychovávám tím, co si o dítěti myslím“ 

  • Hlavní smysl cvičení: Podpora vztahu mezi rodičem a dítětem – vědomé rozvíjení a upevňování rodičovského pouta.

  • Cílem je vzájemná sociální podpora – bezpečný prostor pro sdílení radostí i starostí. Inspirace rodičů, jak s dítětem trávit společný čas, jak si s ním hrát. Znovu osvěžit zapomenutá česká říkadla, básničky a písničky. Společné spoluprožívání, vzájemné obohacování, radost, něco nového se naučit, dozvědět. Rodiče jsou informováni nejen o psychomotorickém vývoji (hrubá a jemná motorika), ale také o vývoji řeči, komunikaci, sociálních dovednostech, stravování, jak přírodně s nejčastějšími nemocemi,slavení svátků během roku, a dalších věcech.

  • Přínos pohybových hrátek – přirozeně a harmonicky rozvíjí pohyblivost, koordinaci pohybů, rovnováhu, orientaci v prostoru – podporuje rozvoj sluchových a zrakových schopností – rozvíjí jazykové dovednosti – zlepšuje trávení a spánek – rozvíjí vědomí těla – děti získávají lepší vědomí sebe sama – učí se prvním sociálním kontaktům a komunikaci s ostatními dětmi – zažívají radost ze cvičení a společné hry – rozvíjí schopnost soustředit se, zapojovat do činnosti, ale také se uvolnit, zklidnit – zlepšuje dýchání a schopnost rodiče i dítěte najít pomocí dechu svůj střed – podporuje vytváření a upevňování citové vazby mezi matkou a dítětem. Díky rytmickému a pravidelnému uspořádání lekce děti získávají životní sílu.

  • Struktura hodiny – Relaxace – společné naladění, zklidnění za doprovodu kantely (pro děti jasný signál, že se začíná).

  • – Vítací rituál – společné pozdravení

  • – Postupné protažení, rozehřátí, uvědomění a prožívání celého těla od nohou až k hlavě. Vše pomocí her s říkadly (v leže, sedě na zemi).

  • – Cviky ve stoje – s nechodícími dětmi formou nejrůznějších úchopů, jako jsou houpání, točení, vyhazování, aj. S chodícími dětmi pohybové hry, kruhové, tanečky, či jiné.

  • – Na velkých míčích – houpání, skákání, natřásání,bubnování, koulení apd.

  • – Tématická část hodiny – procvičování a informace o hrubé a jemné motorice, různé hry pro rozvoj všech smyslů, výchovné rady, inspirace a doporučení pro rodiče, tvoření, hudba, slavení svátků během roku.

  • – Závěrečný rituál – rozloučení.

  • Všechny aktivity s dětmi jsou doprovázeny říkadly, básničkami a písničkami – sytíme dítě jejich krásou a přirozeným rytmem.Dítě se učí „ nasáváním“, vše co jej obklopuje, to jej tvoří. Ke cvičením a hrám využíváme různé pomůcky: barevné šátky, obruče, prolézací pytel, různé druhy míčů (od malých míčků přes overbooly až po velké míče),montessory pomůcky, rytmické hudební nástroje a spoustu dalších. Děti napodobují, zkoušejí, dosahují cílů, radují se a rodiče se radují s nimi. Dochází ke vzájemnému rozpoznávání nálad, emocí, potřeb, pocitů a především se rozvíjí sebevědomí a důvěra – rozvíjí se velmi důležité mateřské (rodičovské) pouto ovlivňující vztah po celý zbytek života.

  • „Zacházej s dětmi tak, jako by už byly lidmi, jimiž jsou schopné se stát“

Napište nám

RYCHLÁ NAVIGACE:

ŠKOLKA

ŠKOLA

VZDĚLÁNÍ